Saturday, June 18, 2011

Grammar Lessons

副詞節

Adverbial Clause

Introduction

In this chapter, you will learn how to express a purpose, a condition, and a cause

of action using adverbial clause.

(ここでは目副詞節を用いて、目的、条件、理由を表現する方法を学びます。)

Sentence for this chapter

When he showed up, the party was over.

(彼が現れた時、パーティーは終わっていた。)

Structure

Adverbial Clause, + S + V + ~ .

S + V + ~ + Adverbial Clause.

Practice 1 : Sample Sentences

Instruction: Repeat after your tutor.

(講師に続いて読みましょう。)

1. When she was 5 years old, she was living in Indonesia.

(彼女が5歳の時、彼女はインドネシアに住んでいた。)

2. Please come soon when I call you.

(電話したらすぐに来てください。)

3. Although the hotel is large, its service is not good.

(そのホテルは大きいけど、サービスは良くない)

4. He arrives home before I come back everyday.

(毎日私が戻る前に、彼は家に着いています。)

5. I was late because there was a traffic jam.

(交通渋滞があったから遅れてしまった。)

6. Whenever she goes back to her house, her dog welcomes her.

(彼女が家に戻るといつも彼女の犬は彼女を出迎える。)

Practice 2 : Word Filling

Instruction: Fill in the blanks with the most appropriate words.

(適切な語を入れて空欄を埋めてください。)

1. I didn’t know him­ ______ we met first.

(私たちが最初に会った時、私は彼を知らなかった。)

2. She always checks a document ______ she submits it.

(彼女は提出する時にいつも書類をチェックする。)

3. ______ my brother was young, he was interested in history of Europe.

(彼の兄弟が若かった時、彼はヨーロッパの歴史に興味があった。)

4. I met her______when she was here.

(彼女がここにいる時、彼女に会いました。)

5. ______it was raining very heavily, I gave up plans to play golf.

(雨が激しく降っていたので、ゴルフをするのを諦めた。)

6. Please come back ______it gets dark.

(暗くなったら帰って来て下さい。)

Practice 3 : Sentence Filling

Instruction: Complete each sentence by adding appropriate words/phrases.

(適切な語句、フレーズを入れて文章を完成させてください。)

1. After ______ , he left his home town.

~の後、彼は町を去った。)

2. Although the teacher is ______person, the student didn’t listen to her advice.

(彼は~な教師だけど、生徒は彼のアドバイスを聞かなかった。)

3. Please give him this letter, when he______ .

(彼が~する時、この手紙を彼に渡してください。)

4. ______is crowded before Christmas.

(クリスマスの前~は混みます。)

5. When you are in a______ , you need to follow its rules.

(あなたが~にいる時は、そのルールに従う必要がある。)

6. Because he is very______ , he has many friends.

(彼はとても~だから、彼は友達を多く持っている。)

Practice 4 : Short Conversation

Instruction: Practice grammar three times in each question in a more casual way.

(各質問 3 回ずつ、より実践に近い形で練習しましょう。)

1.

A : How was your business trip?

(出張はどうでしたか?)

B : It was good. When I was in Thailand, I found (a huge demand for our

product / a potential market / good clients).

(良かったよ。タイでは、巨大な需要/市場の可能性/良いクライアント

見つかったんだ。)

2.

A : His performance was amazing, wasn’t it?

(彼のパフォーマンスはとてもよかったよね?)

B : Yes. Because he (prepared well / practiced a lot/ trained very hard), he

won a prize.

(はい。彼は 良く準備/たくさん練習/たくさん練習 したから、賞を貰えま

した。)

3.

A : Where were you?

(どこにいましたか?)

B : Before I (arrived / came / got) here, I was at my store to check stocks.

(ここに 着く/来る/来る 前は、在庫をチェックするため、お店にいまし

た。)

Practice 5 : Conversation

Instruction: Practice a whole of conversation three times with your tutor.

(会話全体を 3 度、講師と練習しましょう。)

A : Excuse me, Jack. Do you know when Ben (comes back / arrives at the

office / left here) ?

(すみません、ジャック。ベンがいつ 帰ってくるのか/オフィスに着くのか

/ここを去ったのか知っていますか?)

B : No. Do you want to ask something to him?

(いいえ。何か彼に聞きたいですか?)

A : Yes. Please ask him about (the document / the data / the contract) when he

comes back.

(はい。彼が帰った時に彼に 書類/データ/契約 について聞いてください。)

B : Okay. Do you have a problem about it?

(分かりました。何か問題がありましたか?)

A : Yeah. Because he (didn’t check it carefully / typed wrong numbers / didn’t

sign it), I need to talk with the client from now.

(はい。彼は 注意深くチェックしていせん/間違った数字を書いています/

サインをしていません ので、クライアントと話す必要があります。)

B : I see. I’ll ask him later.

(分かりました。あとで彼に聞いてみます。)

Practice 6 : Free Conversation

Instruction: Have a free conversation with your tutor using keywords below.

Tutor will start and continue conversation.

(講師と一緒に下のキーワードを使って会話をしてみましょう。講師

が会話を始め、会話を広げてくれます。)

1.

A : Why are you studying English?

(なぜ英語を勉強しているのですか?)

B : I’m studying English because ~.

(~から、私は英語を勉強しています。)

2.

A : What were you interested in when you were junior high school student?

(あなたが中学生のとき、何に興味がありましたか?)

B : When I was junior high school student, I was interested in ~.

(中学生の時は、~に興味がありました。)

3.

A : What are you going to do after this lesson?

(このレッスンのあと何をしますか?)

B : After this lesson, I’m going to ~.

(このレッスンのあと、私は~をします。)

No comments:

Post a Comment